حتما مدت‌هاست که ایده یک شغل اینترنتی از خانه به ذهنتان خطور کرده، اما چطور و چگونه‌اش را نمی‌دانید. شاید هم تصور کنید شدنی نیست، آخر بانوی خانه دار است و هزار و یک وظیفه! و دیگر تایمی برای شاغل بودن ندارد.

اما دیدوگرام به شما می‌گوید که این ایده شدنیست و می‌توانید در خانه نیز به درآمد اینترنتی برسید. آن هم فقط با یک گوشی و اینترنت ساده! حتی بدون سرمایه و با کمترین تایم ممکن! قصد شما همین است نه؟ پس در ادامه این بخش با دیدوگرام همراه باشید تا شما را با پردرآمدترین مشاغل اینترنتی برای بانوان و رمز و رازهای کسب درآمد از منزل آشنا کنیم.

 مزایای شغل اینترنتی چیست؟

چرا شغل اینترنتی؟ خب معلوم است چون از هر نظر برای خانم‌هایی که به هر دلیلی می‌خواهند در خانه کار کنند ایده‌ال است. به دلایل زیر:

  • نیاز به سرمایه زیادی ندارد (بیشترشان نیاز به هیچ سرمایه‌ای ندارد!)
  • تایم کار کردن را خودتان انتخاب می‌کنید و تفاوتی نمی‌کند که شب کار کنید یا روز، در واقع نیازی نیست که مانند یک کارمند ۷ صبح کارتان را آغاز کنید.
  • مشاغل اینترنتی درآمد بالایی دارند، نمونه‌اش همین بلاگر‌ها و یوتیوبرهایی که درآمد میلیاردی دارند!
  • تنوع مشاغل اینترنتی بالاست.
  • محدودیت جغرافیایی ندارید، مثلا می‌توانید در تهران ساکن باشید اما پروژه‌های کاری‌اتان را از هر نقطه کره زمین دریافت کنید.
  • نیاز به جا و مکان خاصی ندارید، در نتیجه دیگر مانند مشاغل سنتی درگیر پرداخت اجاره بهای سنگین نمی‌شوید.
  • مشاغل اینترنتی معمولا با کمترین امکانات نیز قابل انجام هستند.
  • مهمتر از همه! نیازی به حضور در محل کار هم ندارید، در واقع محل کارتان خانه‌تان است و می‌توانید به صورت دورکاری یا فریلنسری کار کنید.

خب حالا برویم با مشاغل اینترنتی که این روزها در بین خانم‌ها بسیار طرفدار دارد و خیلی هم پرتقاضاست آشما شویم.

کمیک شغل اینترنتی خانم ها از خانه

  ۱۱ شغل اینترنتی پردرآمد برای بانوان خانه دار!

کارهای اینترنتی که بشود از خانه انجام داد بسیار زیاد است ولی پردرآمدترین مشاغل اینترنتی برای بانوان عبارت‌اند از:

۱_ ادمین اینستاگرام، شغلی جذاب و پردرآمد!

اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر دارد و همین باعث شده اکثر کسب و کار‌ها در فضای این شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشند. هر کسب و کاری هم برای مدیریت پیج اینستاگرام خود نیاز به یک ادمین توانمند و خلاق دارد.

ادمینی اینستاگرام اولین شغلی است که قرار است به شما معرفی کنیم چون خیلی راحت از خانه قابل انجام است و درآمد بالایی هم دارد. راستی! نیاز به تجهیزات پیچیده‌ای هم ندارد و تنها کافیست یک گوشی موبایل و اینترنت خوب داشته باشید. شما میتوانید دایرکت و کامنتهای یک پیج را پاسخ دهید، استوری بگذارید، پست بسازید و کلاً پیج را مدیریت کنید.

چون این کار پاره وقت است، می‌توانید ادمین چند پیج باشید، اینطوری درآمدتان چند برابر می‌شود.

آیا می‌دانید قدم اول برای تبدیل شدن به یک ادمین حرفه‌ای و کسب درآمد بالا چیست؟ بله! آموزش دیدن! آن هم یک آموزش اصولی و با کیفیت که شما را در کوتاه‌ترین زمان به یک متخصص تبدیل کند. اگر انتخاب شما شغل امینی است ما به شما دوره ادمینی دیدوگرام را پیشنهاد می‌کنیم. دوره‌ای کامل که فوت کوزه گری ادمینی و رمز و رازهای این شغل را در اختیارتان می‌گذارد.

تازه بعد از دوره به کارفرماها هم معرفی می‌شوید و می‌توانید در کمترین زمان پروژه بگیرید. عکس زیر ادمین‌هایی هستند که در دیدوگرام دوره دیده‌اند و الان به عنوان متخصص روی سایت معرفی شده‌اند.

ادمینی بهترین شغل اینترنتی برای بانوان

۲_ تولید محتوای سایت، نویسنده شوید!

یکی از بهترین مشاغل اینترنتی برای بانوان تولید محتوای سایت است. معمولا سایت‌ها یک بخش وبلاگی دارند که مقاله‌های مرتبط با کسب و کارشان را در آنجا منتشر می‌کنند. این مقالات توسط نویسندگان محتوا تولید میشود.

شاید شما نیز در دوران مدرسه متوجه ذوق و استعداد نویسندگی در خودتان شده‌اید، حالا وقت آن رسیده که با نویسندگی برای وبلاگ سایت‌ها، این استعداد را شکوفا کنید. اکثر وبسایت‌ها نیاز به نویسنده‌های توانمند دارند و شما می‌توانید با انجام پروژه هایشان در خانه، به راحتی به درآمد برسید.

۳_ طراح گرافیک، مخصوص هنردوست‌ها!

به هنر عکاسی و گرافیک علاقه دارید؟ نکند با فتوشاپ هم آشنا هستید؟ پس به سراغ شغل طراح گرافیک بروید. در این شغل می‌بایست اموری مثل طراحی بنر تبلیغاتی و لوگو، طراحی اینفوگرافیک، آماده سازی پست و استوری و … را انجام دهید. اما برای اینکه بتوانید در زمینه گرافیک به راحتی پروژه کاری بگیرید، باید نمونه کارهای فوق العاده‌ای داشته باشید، نمونه کارهایی که در همان نگاه اول کارفرما را مجذوب خود کنند.

طراحی گرافیک واقعاً درآمد خوبی دارد و یکی از پرتقاضاترین شغل‌های آنلاین است که بانوان می‌توانند در خانه به صورت فریلنس انجام دهند.

 ۴_ ترجمه، مناسب زبان بلدها!

زبانتان خوب است؟ کدام زبان؟ انگلیسی و آلمانی؟ شاید هم ترکی و عربی! تفاوتی ندارد، هر زبانی که بلد باشید به شما کمک می‌کند در منزل به درآمد برسید.

چگونه؟ از طریق ترجمه.

مثلا می‌توانید پروژه‌های دانشجویان را ترجمه کنید یا اینکه به عنوان مترجم دورکار در برخی شرکت‌های بین المللی مشغول به کار شوید. حتماً با خودتان می‌گویید پس نقش گوگل ترنسلیت در این میان چیست؟ باید بگوییم گوگل ترنسلیت کجا و ترجمه انسان کجا! هنوز هم که هنوز است گوگل ترنسلیت نمی‌تواند جای یک انسان را در زمینه ترجمه پر کند.

۵_ طراحی سایت، کمی تخصصی اما پردرآمد!

طراحی سایت نیز جز جذاب‌ترین مشاغل اینترنتی برای بانوان است، اما نیاز به تخصص بالایی دارد. شما می‌توانید طراحی سایت را آموزش ببینید و با داشتن یک لپ تاپ در منزل شروع به کار کنید و درآمد بالایی داشته باشید.

طراحی سایت معمولاً همیشه بازار کارش فوق العاده است، چون در دنیایی که اینترنت حرف اول را می‌زند، طبیعی است که همه کسب کارها نیاز به سایت و طراح سایت داشته باشند.

۶_ گویندگی، مخصوص خوش صداها!

صدای خوبی دارید؟ می‌توانید خیلی رسا، واضح و گوش نواز صحبت کنید؟ پس به سراغ گویندگی بروید و از این توانایی‌اتان درآمد کسب کنید. گویندگی بی شک از آسان‌ترین شغل‌های آنلاین برای بانوان می‌باشد، چون می‌توانند به راحتی با داشتن تجهیزات ضبط صدا در خانه، اقدام به تولید محتوای صوتی کرده و اینگونه به درآمد برسند. بسیاری از شرکت‌ها نیز نیازمند گوینده برای ضبط پادکست‌ها، ضبط ویدیو و محتواهای صوتی‌اشان هستند و جای شما در تیمشان خالیست.

۷ – ادیت ویدیو برای علاقمندان به تدوین

خانم‌های خلاق و هنرمند، آیا به دنبال شغلی هستید که هم به شما آزادی عمل بدهد و هم اجازه دهد خلاقیت‌تان را شکوفا کنید؟

ادیت ویدیو به عنوان یک حرفه فریلنسری، این ویژگی‌ها را دارد. شما می‌توانید ویدیوهای خام و بی‌روح را به یک ویدیوی حرفه‌ای و جذاب تبدیل کنید. الان بیشتر کسانی که در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های ویدیویی فعالیت می‌کنند ،نیاز به یک ادیتور خوب دارند که محتواهایشان را تدوین کند.

فریلانسینگ در حوزه ادیت ویدیو، محدودیت زمانی و مکانی ندارد. شما می‌توانید از هر کجا و در هر ساعتی که دوست دارید کار کنید و پروژه‌های متنوعی را بر عهده بگیرید. با رشد روزافزون شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های ویدیویی، تقاضا برای ادیتورهای ماهر همواره بالا است. پس اگر به دنبال شغلی هستید که هم به شما درآمد خوبی بدهد و هم به شما اجازه دهد از خانه کار کنید، ادیت ویدیو یکی از بهترین گزینه‌هاست.

۸_ برنامه نویسی، کمی دشوار اما شدنی!

شاید از آن گروه خانم‌هایی باشید که به مشاغل تخصصی مثل برنامه نویسی علاقه دارید. خیلی هم عالی است. برنامه‌نویسی یک شغل کاملا فریلنسری است که به راحتی می‌توانید از منزل شروع به کار کنید و هیچ محدودیتی برایتان وجود ندارد.

برنامه‌نویسان سطح متوسط و حرفه‌ای درآمد بالایی دارند و می‌توانند چند پروژه را به صورت همزمان پیش ببرند.

۹_ سئو، با گوگل همکار شوید!

سئو یعنی بهینه سازی سایت بر اساس قوانین و الگوريتم های گوگل، در واقع سئو  باعث می شود سایت ها بتوانند در نتایج جستجو بالا آمده و کاربران بیشتری را جذب کنند.

سایت‌ها برای اینکه بتوانند در گوگل رتبه بالایی کسب کنند، نیاز به یک ‌سئوکار حرفه‌ای خواهند داشت. پس با یادگیری شغل سئو و بهینه سازی سایت، می‌توانید به راحتی از داخل منزل پروژه دریافت کرده و شغل خانگی خود را استارت بزنید.

می‌خواهید بدانید بازار کار شغل سئو چگونه است؟ همین حالا وارد سایت جابینجا یا جاب ویژن شوید و عبارت «استخدام کارشناس سئو» را سرچ کنید. خودتان کلی تعجب می‌کنید، چون احتمالا هزاران هزار آگهی را در این زمینه مشاهده خواهید کرد و می‌بینید سئو بازار کار بی نظیری دارد.

پس اگر به این زمینه علاقه دارید، با گوگل دست دوستی بدهید و در زمینه سئو شروع به فعالیت کنید.

۱۰_ آموزش آنلاین، مدرس شوید!

مگر می‌شود از مشاغل اینترنتی برای بانوان سخن بگوییم و نامی از آموزش آنلاین نبریم.

از شما سوال می‌کنم چه مهارتی دارید؟ آشپزی و شیرینی پزی‌اتان خوب است؟ مترجم هستید؟ ساز زدن بلدید؟ خیاط هستید؟ شاید هم یک میکاپ آرتیست فوق العاده‌اید! به هر حال هر مهارتی که دارید می‌توانید آن را به صورت آنلاین و از درون خانه به بقیه افراد آموزش دهید.

برای مثال می‌توانید یک‌ وبینار آموزشی برگزار کرده و از سراسر کشور هنرجو جذب کنید. حتی این امکان نیز وجود دارد که از هنرتان ویدئوهای آموزشی ضبط کنید و آن‌ها را به صورت پکیج به فروش برسانید.

شغل اینترنتی آموزش آنلاین برای خانم‌ها

 

۱۱_ بلاگری و یوتیوبری با درآمدهای نجومی!

دیگر کمتر هست که از درآمدهای نجومی بلاگری بیخبر باشد. بلاگری و یوتیوبری هم جز مشاغل اینترنتی هستند که در خانه قابل انجام است و فقط و فقط نیاز دارید که تولید محتوا بلد باشید.

این محتوا می‌تواند هر چیزی باشد، از محتوای آموزشی گرفته تا امور روزمره و …

نحوه کسب درآمد این دو شغل کاملا متفاوت است. مثلا در اینستا شما به عنوان بلاگر در پیجتان تولید محتوا می‌کنید تا فالوور جذب کنید. بعد در پیج تبلیغات کسب و کارها را انجام می‌دهید و از تبلیغ دهنده هزینه دریافت می‌کنید.

اما در یوتیوب همین که محتوای با کیفیتی تولید کنید کافیست، و کمپانی یوتیوب در ازای تبلیغاتی که به صورت خودکار روی ویدئوهایتان پخش می‌کند، به شما حقوق دلاری پرداخت خواهد کرد.

۱۲_ راه اندازی فروشگاه اینترنتی، پرسودترین شغل!

و آخرین شغلی که به شما معرفی می‌کنیم راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. برای مثال می‌توانید محصولاتی مثل بدلیجات، لباس و پوشاک و … را به مقدار مشخصی خریداری کرده و از طریق سایت یا پیجتان آن‌ها را به فروش برسانید. البته این شغل نیازمند سرمایه اولیه است و باید برای عکاسی از محصولات، برخی تجهیزات را نیز تهیه کنید.

 از کجا شروع کنیم؟

و اما چگونه شغل اینترنتی خود را شروع کنیم؟ در ابتدا باید مشاغل اینترنتی برای بانوان را گزینش کرده و یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. سپس به خوبی آموزش دیده و در آن شغل مهارت کسب کنید. پس از حرفه‌ای شدن نیز، از طریق ۳ روش زیر کار خود را آغاز کنید:

۱_ کمک گرفتن از سایت‌های استخدامی

اول از همه می‌توانید وارد سایت‌های استخدامی مثل جابینجا، ایران تلنت، جاب ویژن و … شوید. سپس برای شرکت‌هایی که آگهی استخدام ثبت کرده‌اند، رزومه‌اتان را ارسال کرده و از این طریق به صورت دورکاری استخدام شوید.

۲_ کمک گرفتن از سایت‌های فریلنسری

برخی سایت‌های فریلنسری مثل سایت پونیشا و کارلنسر نیز پروژه‌ها را از کارفرما دریافت کرده و در اختیار کارجو قرار می‌دهند. حال شما می‌توانید با ثبت نام در این سایت‌ها پروژه دریافت کرده و پس از انجام و تحویل آن به کارفرما، حق الزحمه‌اتان را دریافت کنید. در این مقاله «بهترین سایت‌های فریلنسری خارجی و ایرانی» می‌توانید بهترین سایت‌ها را برای دریافت پروژه بشناسید.

۳_ اجرای ایده خودتان

گاهی هم برای شروع شغل اینترنتی‌اتان نه نیاز به سایت فریلنسری دارید و نه نیاز به استخدام شدن، بلکه باید دست روی زانویتان بگذارید، بلند شوید و ایده خودتان را اجرا کنید. مثلا اگر بخواهید یوتیوبر یا بلاگر شوید یا حتی فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید، هیچ نیازی به استخدام شدن ندارید و فقط و فقط باید شروع کنید.

تجهیزات مورد نیاز برای شروع یک شغل اینترنتی

مشاغل اینترنتی برای بانوان با توجه به نوعشان به تجهیزات مختلفی نیاز دارند. مثلا در گویندگی شما فقط به یک میکروفون و گوشی دستتان نیاز دارید، در طراحی سایت به سیستم یا لپ تاپ. اما در حالت کلی برای شروع مشاغل اینترنتی بسته به نیازهایتان می‌بایست یک یا چند مورد از تجهیزات زیر را تهیه نمایید:

  • گوشی موبایل با کیفیت دوربین عالی
  • لپ تاپ
  • سه پایه
  • دوربین عکاسی
  • میکروفن
  • رینگ لایت
  • پرده عکاسی
  • سافت باکس

یک نکته کوچک اما مهم: در دام کمال‌گرایی نیفتید! شما برای شروع شغل اینترنتی نیاز به همه این تجهیزات ندارید. مثلا اگر قرار است تولید محتوای سایت و نویسندگی را شروع کنید، تنها داشتن یک‌ لپ تاپ معمولی کافی خواهد بود. یا اگر می‌خواهید گویندگی را انتخاب کنید داشتن میکروفن کافی بوده و نیازی به تجهیزات تصویری مثل دوربین و سه پایه و .‌.. نخواهید داشت. پس فقط شروع کنید، حتی با ساده‌ترین تجهیزات!

درآمد مشاغل اینترنتی برای بانوان چقدر است؟

گفتیم که مشاغل اینترنتی معمولا درآمد بالایی دارند. اما اینکه درآمدتان چقدر باشد بستگی به نوع شغل، میزان تخصص، تعداد پروژه‌ها و … دارد‌. مثلا ممکن است فردی با داشتن یک شغل اینترنتی به درآمد میلیاردی برسد، در حالی که فرد دیگر حتی نتواند به اندازه یک کارمند معمولی کسب درآمد کند. اما اگر حرفه‌ای و عملگرا باشید، شک نکنید که درآمدهای شیرینی را کسب خواهید کرد.

و کلام آخر

این هم از کاملترین لیست مشاغل اینترنتی برای بانوان خانه دار، حال تصمیم با شماست! اگر می‌خواهید از داخل منزل، با کمترین امکانات و بدون هیچ چالشی کسب درآمد کنید، همین حالا گام اول را بردارید. همچنین فراموش نکنید که مشاغل اینترنتی آینده‌دار بوده و قطعا در آینده جایگزین مشاغل سنتی خواهند شد.