روزهای اولی که تلگرام روی کار آمد را به خاطر دارید؟ حدودا ۱۰ سال پیش این پیامرسان حسابی میان ایرانیان محبوب و پرطرفدار شده بود. اما تنها کاربردی که داشت ارسال پیام، عکس و … بود.

اما کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی همین اپلیکیشن به ظاهر ساده، تبدیل به ابزاری برای کسب درآمد میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شود! شاید زیاد در خصوص کسب درآمد از تلگرام مطمئن نباشید، اصلاً شاید هم با خود بگویید با وجود غولی مثل اینستاگرام، این اپلیکیشن دیگر فقط برای پدربزرگ و مادربزرگ‌ها جذاب است و اصلا راهی برای کسب درآمد از آن وجود ندارد.

اما ما می‌گوییم که وجود دارد! آن هم نه یک راه بلکه ده‌ها راه و روش! پس اگر به دنبال راهی برای به درآمد رسیدن از تلگرام هستید، در این مقاله 12 راه عالی را به شما معرفی کرده‌ایم.

راه‌های درآمد زایی در تلگرام در یک نگاه (خلاصه مقاله)

  1. راه اندازی فروشگاه اینترنتی
  2.  افیلیت مارکتینگ
  3. ساخت ربات تلگرامی
  4.  کسب درآمد از بازی کردن
  5.  ادمین کانال تلگرام
  6.  ساخت استیکر
  7. فروش اشتراک VIP
  8.  تبلیغات تلگرامی
  9.   تبلیغات خود تلگرام
  10.  خرید و فروش کانال و گروه تلگرام
  11.  فروش آیدی

چطور می‌توانیم از تلگرام کسب درآمد داشته باشیم

چرا کسب درآمد از تلگرام؟

خوب، به نظرتان چرا میان ده‌ها پیام‌رسان دیگری که وجود دارد، ما از تلگرام صحبت می‌کنیم؟ چون تلگرام قابلیت‌های کاربردی و جذاب زیر را داراست:

  • کاربری ساده

یاد گرفتن کار کردن با تلگرام فقط و فقط ۵ دقیقه طول می‌کشد! به همین سادگی و آسانی! پس تخصص یا مهارت خاصی نمی‌خواهد.

  • عدم نیاز به سرمایه

برای کسب درآمد از تلگرام فقط و فقط نیاز به یک گوشی هوشمند و سیم کارت دارید. خوب، این را که همه داریم و اینگونه عملا می‌توان گفت نیاز به سرمایه اولیه یا تجهیزات خاصی نیز نخواهید داشت.

  • عدم نیاز به مجوز

اگر بخواهید به روش‌های سنتی کسب درآمد کنید، باید مجوزهای زیادی را از مراکز گوناگون دریافت کرده و خلاصه از این اداره به آن اداره بروید، همان کاغذ بازی‌های همیشگی! در حالی که برای فعالیت در تلگرام مجوز خاصی نیاز نخواهید داشت.

  • امنیت فوق العاده بالا

تلگرام یکی از ایمن‌ترین پیام رسان‌های دنیاست، اصلا به ایمنی بالا شهرت دارد. پس با فعالیت در آن احتمال سرقت داده‌هایتان، کلاهبرداری و … بسیار کم خواهد بود.

  • عدم نیاز به حضور

برای کسب درآمد از تلگرام نیازی به حضور در محل کار نیز نخواهد بود و دقیقا همان لحظه که در اتاق خواب و روی تختتان دراز کشیده‌اید، می‌توانید از تلگرام پول در بیاورید. ساعت کاری؟ آن را هم خودتان تعیین می‌کنید و فرقی ندارد که ۶ صبح باشد یا ۱۲ شب!

معرفی 11 روش آسان و بی دردسر برای کسب درآمد از تلگرام

و حالا می‌خواهیم شما را با مشاغلی آشنا کنیم که شاید پیش از این در خصوص آن‌ها چیزی نشنیده باشید:

۱_ راه اندازی فروشگاه اینترنتی، چالش برانگیز اما پردرآمد!

شاید وقتی صحبت از راه اندازی فروشگاه اینترنتی شود، همه فکرتان به سمت اینستاگرام یا سایت برود. اما در تلگرام نیز می‌توانید این کار را انجام دهید و با راه اندازی کانال و فروش محصول در آن، به درآمد برسید. البته تامین محصول، تبلیغات برای آن و فروشش قطعاً مثل بقیه پلتفرم‌ها چالش برانگیز است، اما اگر درست پیش بروید درآمد بالایی در انتظارتان است. کانگورو یکی از فروشگاه‌های تلگرامی خیلی موفق است که در تصویر زیر می‌بینید:

راه اندازی فروشگاه تلگرامی یکی از راه های کسب درآمد از تلگرام است.

 ۲_ افیلیت مارکتینگ، افیلیتور شوید!

افیلیت مارکتینگ یعنی همکاری در فروش، افیلیتور برای انجام این کار ابتدا یک کانال تلگرامی راه اندازی می‌کند. سپس لینک محصولات یک‌ شرکت را درون کانال خود قرار داده و از هر فروشی که از طریق آن لینک اتفاق بیفتد پورسانت دریافت می‌کند. پس اگر فن بیان خوبی دارید و با مهارت‌های فروش آشنا هستید، افیلیتور شدن را امتحان کنید.

۳_ طراحی ربات تلگرامی، مخصوص برنامه نویس‌های باهوش!

اگر شما نیز جز هزاران برنامه نویسی هستید که به دنبال کسب درآمد از تلگرام هستند، ما برایتان یک پیشنهاد جذاب داریم و این پیشنهاد چیزی نیست جز طراحی ربات! ربات‌های تلگرامی امور مختلفی مثل پاسخگویی خودکار به پیام‌ها، ارسال لینک، نوبت دهی، ثبت سفارشات و … را انجام می‌دهند. حال بسیاری از شرکت‌ها نیاز به برنامه نویسی دارند که این ربات‌ها را به صورت اختصاصی برای برند آن‌ها طراحی کند. پس اگر در حوزه برنامه نویسی مهارت دارید، طراحی ربات هم می‌تواند شغل جذابی برایتان باشد. ملوبات یکی از آن ربات‌های معروف هست که درآمدش از تبلیغات است:

راه اندازی ربات تلگرام یکی از روش های درآمدزایی از تلگرام است.

  ۴_ بازی کن، پول در بیار! مگر داریم؟!

ممکن است شما از طرفداران پر و پا قرص گیم و بازی باشید. حالا با بازی کردن هم می‌توانید پول در بیاورید، برای مثال این امکان وجود دارد که بازی‌های تلگرامی را انجام داده و در آن‌ها امتیاز کسب کنید. این امتیازها گاها آنقدر برای طرفداران گیم ارزشمند هستند که آن‌ها را به قیمت دلاری از شما خریداری می‌کنند. پس از طریق امتیاز جمع کردن هم می‌توانید کسب درآمد کنید. نمونه‌اش همین بازی‌های تلگرامی که به تازگی روی کار آمده‌اند.

۵_ به مدیریت علاقه دارید؟ پس ادمین شوید!

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از تلگرام ادمین شدن است. این موقعیت شغلی را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که تولید محتوا و مدیریت یک کانال را گروه را دوست دارند. در این روش شما باید کانال یا گروه تلگرامی دیگران را مدیریت کرده و رشد دهید. مثلا باید برای کانال آن‌ها تولید محتوا کنید، به سوالات کاربران پاسخ دهید، سفارشات را ثبت کنید و خلاصه اینکه نقش یک پشتیبان حرفه‌ای را ایفا کنید.

۶_ ساخت استیکر، روشی جالب برای دوستداران گرافیک!

اگر به کارهای گرافیکی علاقه‌مند هستید و در حوزه فتوشاپ هم دستی بر آتش دارید، یک روش جالب برایتان داریم، ساخت استیکر! روشی که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شما را به درآمد برساند. برای این کار باید استیکر‌های خاص و جالبی را طراحی کرده که کاربران خواهان آن‌ها باشند و این استیکرها را از شما خریداری کنند. همچنین برخی شرکت‌ها نیز ممکن است به شما سفارش طراحی استیکر اختصاصی برای برندشان را بدهند. پروژه زیر را ببینید:

ساخت استیکری برای تلگرام یکی از بهترین راه های کسب درآمد از تلگرام است.

۷_ فروش اشتراک VIP, سریع‌ترین راه کسب درآمد!

می‌خواهید سریع به درآمد برسید؟ آن هم درآمد بالا و همیشگی؟ یک کانال تلگرامی راه اندازی کنید و محتوایی اختصاصی و پرطرفدار را در آن قرار دهید. سپس برای ورود کاربران به آن یک تعرفه مشخص را تعیین کنید.

در واقع شما در ازای اشتراک وی آی پی کانالتان از کاربران مبلغی را دریافت می‌کنید.‌ حال کانال تلگرامی شما باید آنقدر محتوای ارزشمندی داشته باشد، که کاربران را متقاعد ‌کنید که بابت آن پول بپردازند. مثلا اگر شما یک طراح لباس هستید، می‌توانید در کانالتان ویدئوهای آموزشی طراحی قرار دهید و سپس اشتراک وی آی پی کانال را به کاربران بفروشید.

۸_ تبلیغات کنید، از موفق‌ترین روش‌ها!

اگر کانالی در تلگرام دارید که اعضای زیادی دارد، منتظر چه هستید؟ همین حالا تبلیغات را آغاز کنید. در این روش باید محصول یا خدمات‌ برندهای دیگر را در کانالتان تبلیغ کرده و در ازای این کار از آن‌ها تعرفه دریافت کنید. درست مثل بلاگرها، با این تفاوت که آن‌ها در فضای اینستاگرام فعالیت می‌کنند، اما شما باید در تلگرام تبلیغات کنید. این کار درآمد بالایی هم خواهد داشت، چون این روزها کمتر برندی وجود دارد که معجزه تبلیغات را نادیده بگیرد.

۹_ نمایش تبلیغات، برای تلگرام کار کنید!

کسب درآمد از تلگرام با نمایش تبلیغات هم امکان‌پذیر است. به خاطر دارید که ابتدای مقاله گفتیم برایتان خبرهای خوبی داریم؟ یکی از این خبرها همین است.

در گذشته تنها کمپانی که در ازای نمایش تبلیغات به افراد حقوق پرداخت می‌کرد یوتیوب بود، اما تلگرام نیز جدیدا این قابلیت را اضافه‌ کرده است. شما می‌توانید یک کانال تلگرامی راه اندازی کنید و با تولید محتوا اعضای آن را افزایش دهید. سپس کانال خود را در پنل تبلیغاتی تلگرام ثبت کنید، حال اگر کانال شما تایید شود، تلگرام روی هر ویدئوی کانالتان تبلیغاتی را به نمایش می‌گذارد. سپس ۵۰ درصد از هزینه این تبلیغات را به شما پرداخت خواهد کرد. خبر خوب‌تر این است که تلگرام برای کانال‌های ایرانی و فارسی زبان نیز، امکان کسب درآمد از این روش را فراهم کرده است. اما توجه داشته باشید که برای شروع، باید کانال شما حداقل ۱۰۰۰ عضو را دارا باشد.

۱۰_ خرید و فروش کانال و گروه تلگرام

کسب درآمد از تلگرام را می‌توان با خرید و فروش کانال و گروه نیز آغاز کرد. برخی برندها یا حتی افراد، نیاز به کانال تلگرامی دارند‌. اما از طرفی هم اینکه بخواهند از پله اول شروع کنند برایشان دشوار است. در نتیجه به سراغ یک راه میانبر رفته و کانال‌های تلگرامی با تعداد اعضای بالا را خریداری می‌کنند. حال اگر توانایی خاصی در تولید محتوا و افزایش دادن تعداد اعضای کانال دارید، حتما این روش را امتحان کنید. برای انجام آن تنها کافیست یک کانال تلگرامی را تاسیس کرده و اعضای آن را به تعداد مشخصی بالا برده و سپس کانال را به متقاضیان به فروش برسانید‌.

۱۱_ فروش آیدی، تاجر آیدی تلگرام شوید!

شاید تا حالا تصور می‌کردید تاجر شدن فقط و فقط مختص فروش کالاست، اما گاهی می‌توان با خرید و فروش آیدی تلگرام هم تاجر شد! در فضای تلگرام برخی آیدی‌های مختصر و خاص وجود دارند که افراد زیادی خواهان آن‌ها هستند. در اینجا یک مذاکره کننده خوب می‌تواند با صاحبان این آیدی‌ها ارتباط گرفته و آیدی‌اشان را به قیمت مناسبی از آن‌ها خریداری کند. سپس این آیدی‌های خاص را به قیمت‌های بالاتر و به همراه سود به متقاضیان بفروشد و از این راه کسب درآمد کند. حال این تاجر آیدی می‌توانید شما باشید! فرگمنت پلتفرمی است که می‌توانید خرید و فروش آیدی تلگرام را در آن انجام دهید:

معرفی پلنفرم فرگمنت برای خرید و فروش آیدی تلگرام

۵ راز مهم برای داشتن درآمد عالی از تلگرام!

حتما شما هم تصمیم گرفته‌اید کسب درآمد از تلگرام را آغاز کنید، آن هم به موفق‌ترین شکل ممکن! پس برای موفقیتتان نکات زیر را فراموش نکنید:

  • همیشه فعال باشید.

برای موفق شدن باید همیشه در صحنه باشید! مثلا اگر بخواهید امروز ۶ پست به اشتراک بگذارید و بعد تا یک ماه آینده آفلاین شوید و حتی سری هم به کانالتان نزنید، دیگر نباید انتظار موفقیت داشته باشید. چون اگر فعالیت مداوم و همیشه نداشته باشید، فراموش می‌شوید! حتی اگر کانال تلگرامتان بهترین و جذاب‌ترین محتوا را داشته باشد.

  • در دسترس باشید، کمیاب بودن ممنوع!

کمیاب نباشید، بلکه بالعکس، همیشه در دسترس مخاطبان باشید. در واقع تا جایی امکان دارد با آن‌ها تعامل برقرار کنید و اجازه دهید با شما ارتباط برقرار کنند. چون در دسترس بودن به کاربران احساس امنیت را منتقل می‌کند و به آن‌ها نشان می‌دهد که همیشه می‌توانند روی پشتیبانی شما حساب کنند.‌

  • محتوا تولید کنید، اما محتوای با کیفیت و ارزش آفرین!

قطعا برای کسب درآمد از تلگرام نیاز به تولید محتوا دارید. اما نه هر محتوایی! محتوای شما باید با کیفیت باشد، جذاب باشد، مخاطب را به تعامل ترغیب کند، چشم نواز یا خواندنی باشد و مهمتر از همه، یک ارزش خاص را به کاربران ارائه کند.

  • تبلیغات را فراموش نکنید.

تبلیغ بهترین گام برای شناخته شدن و دیده شدن کانال شماست. پس همیشه بودجه‌ای را برای تبلیغ کانالتان کنار بگذارید.

  • به اهدافتان توجه کنید.

همان ابتدا هدفتان از فعالیت در تلگرام را مشخص کنید. مثلا می‌خواهید با طراحی ربات تلگرامی به درآمد برسید، یا انجام تبلیغات و افیلیت مارکتینگ؟ شاید هم قصد دارید از طریق نمایش تبلیغات و فروش اشتراک کانالتان پول در بیاورید. به هر حال هدفتان هرچه که هست باید در راستای آن قدم بردارید و محتوایتان را بر اساس اهدافی که دارید تولید کنید.

کسب درآمد از تلگرام بدون سرمایه! آیا ممکن است؟

بله که ممکن است، در دنیای امروز شما می‌توانید تنها با راه اندازی یک کانال و افزایش اعضای آن به درآمد برسید. در واقع کسب درآمد از تلگرام نیاز به سرمایه ندارد یا شاید هم بهتر است بگوییم نیاز به سرمایه آنچنانی ندارد. پس تنها با یک ‌سیم کارت و گوشی موبایل نیز می‌توانید کارتان را شروع کنید. اما انکار شدنی نیست که اگر سرمایه‌ای برای شروع داشته باشید، قطعا مسیر برایتان آسان‌تر بوده و سریع‌تر به درآمد می‌رسید.

 تاثیر فیلترینگ بر کسب درآمد از تلگرام 

اگر بگوییم فیلترینگ تاثیری بر کسب درآمد از اپلیکیشن تلگرام ندارد اغراق کرده‌ایم. چون آمار‌ها نشان می‌دهد فیلترینگ می‌تواند چالش‌هایی را برای افراد ایجاد کند. اما با این وجود بازهم هم فعالیت در فضای تلگرام امکان‌پذیر است و کسب و کارهای زیادی در این فضا مشغول به فعالیت هستند‌. پس اگر به شکل حرفه‌ای فعالیتتان را آغاز کنید، فیلترینگ مانع بزرگی نخواهد بود و بازهم به درآمد خواهید رسید.

و حرف آخر…

در این مطلب شما خوبان را با ۱۱ روش قطعی برای کسب درآمد از تلگرام آشنا کردیم‌. حال احتمالا می‌پرسید کدام روش را انتخاب کنیم؟ اصلا کدام روش ما را سریع‌تر به درآمد می‌رساند؟ اما جواب این سوالات پیش خودتان است! چون انتخاب روش کسب درآمد بستگی به استعدادهای شما، مهارت‌هایتان، میزان سرمایه و اهدافتان دارد. پس ابتدا این موارد را مشخص کرده و سپس بهترین روش کسب درآمد را انتخاب کنید.