هرکدام از ما حداقل یکبار به راه‌های کسب درآمد دلاری فکر کرده‌ایم تا در این شرایط اقتصادی ارزش پولمان را حفظ کنیم.

این روزها تبلیغات زیادی می‌بینید که به شما وعده‌ی کسب درآمد دلاری رایگان و آسان می‌دهند. اما روش‌های پیشنهادی آنها، یا شدنی نیستند یا به زحمت و وقتی که برایشان می‌گذارید، نمی‌ارزند.

پس چطور درآمد دلاری داشته باشیم؟ ما تمام راه‌های کسب درآمد دلاری واقعی را بررسی کرده‌ایم و می‌دانیم کدام راه خوب است و کدام به درد نمی‌خورد. حالا کافی است این مطلب را با دقت بخوانید و ببینید کدام روش برای شما مناسبتر است.

بهترین راه‌ کسب درآمد دلاری در ایران چیست؟

جواب این سوال کاملا به شما و علاقه‌مندی‌هایتان بستگی دارد.

اگر شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا برای شما جالب باشند، کسب درآمد دلاری از یوتیوب و اینستاگرام برایتان بهتر است.

اگر در کارهایی مثل برنامه‌نویسی ماهرید و به زبان انگلیسی تسلط دارید، می‌توانید فریلنسر شوید و درآمدتان را دلاری کنید.

اگر نویسنده‌ یا گوینده‌ی خوبی هستید، می‌توانید کتاب الکترونیکی یا صوتی بسازید و با فروش آن به درآمد دلاری برسید.

در ادامه روش‌‌های رسیدن به درآمد دلاری را جداگانه بررسی می‌کنیم و می‌گوییم هرکدام به چه توانایی‌هایی نیاز دارند.

۱. کسب درآمد دلاری از یوتیوب

برای این هدف باید خلاق باشید و محتوایی بسازید که مردم بخواهند آن را ببینید. محتواهای آموزشی یا روزمرگی‌های جذاب، طرفداران زیادی در یوتیوب دارند.

اگر به دنبال یک منبع درآمد دلاری پایدار هستید، یوتیوب بهترین گزینه برای شماست. زیرا این روش امتحانش را پس داده و هرکسی می‌تواند کمترین هزینه و تجهیزات، از این طریق درآمد دلاری داشته باشد. کافی است محتوای جذابی تولید کنید که مردم دوست داشته باشند آن را ببینند. مثلا محتوای آموزشی یا روزمرگی‌، این روزها طرفداران زیادی دارد.

کسب درآمد دلاری از یوتیوب

الان بعضی از یوتیوبرها ماهانه میلیون‌ها دلار از این پلتفرم درآمد دارند! بله، با یوتیوب، محدودیتی برای درآمدزایی وجود ندارد؛ هرچه کانال شما بزرگ‌تر و محبوب‌تر شود و محتواهایتان بیشتر دیده شود، درآمد شما نیز افزایش می‌یابد.

ضمنا برای درامد داشتن از یوتیوب، نیازی به زبان انگلیسی ندارید و می‌توانید برای مخاطبان فارسی‌زبان محتوا تولید کنید.

یوتیوب در این ۲ صورت به شما پول می‌دهد:

  • کانال‌تان حداقل ۱۰۰۰ دنبال‌کننده (سابسکرایبر) داشته باشد و مجموع بازدید ویدیوهای شما در یک سال گذشته به ۴۰۰۰ ساعت برسد.
  • کانال‌تان حداقل ۱۰۰۰ دنبال‌کننده داشته باشد و در ۹۰ روز گذشته، ۱۰ میلیون بازدید از ویدیوهای کوتاه (Shorts) داشته باشید.

در این حالت شما می‌توانید عضو برنامه‌ همکاری با یوتیوب (YouTube Partner Program) شوید. سپس یوتیوب تبلیغاتی میان ویدیوهای شما نمایش می‌دهد و بابت آن به شما پول پرداخت می‌کند.

فراموش نکنید که راز درآمد بیشتر از یوتیوب، تولید ویدیوهای جذاب و طولانی‌تر (بالای ۸ دقیقه) است. به این ترتیب تبلیغات بیشتری در آن نمایش داده می‌شود و درآمدتان بالاتر می‌رود.

۲. کسب درآمد دلاری از اینستاگرام

این روزها اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای درآمدزایی است، ما در مطلبی دیگر راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام را به طور مفصل توضیح داده‌ایم. اما ببینیم چطور می‌شود از اینستاگرام به درآمد دلاری رسید.

برای داشتن درآمد دلاری از اینستاگرام ۲ راه وجود دارد.

راه اول: که ادمینی یک پیج خارجی شوید و آن را مدیریت کنید. با جستجو در سایت‌های فریلنسری خارجی می‌توانید آگهی‌های این کار را ببینید که معمولا با عنوان Instagram expert یا Instagram manager منتشر شده‌اند.

راه‌ دوم: یک پیج با محتوای خوب و البته به زبان انگلیسی داشته باشید و برای انتشار تبلیغات خارجی، پول بگیرید. لازم نیست حتما خودتان فیلم و عکس بگیرید، می‌توانید با ادیت ویدیوها و عکس‌های موجود در اینترنت پست‌های جذابی بسازید.

درآمد دلاری از اینستاگرام

یک ادمین اینستاگرام باید این توانایی‌ها را داشته باشد:

  • تعیین استراتژی برای تولید محتوا
  • ادیت عکس و ویدیو
  • درک کامل الگوریتم اینستاگرام
  • تحلیل داده‌های اینستایت
  • تبلیغات و روش‌های افزایش فالوئر
  • اصول بازاریابی در اینستاگرام

اگر هیچ‌کدام از این مهارت‌ها را ندارید، نگران نباشید. ما تمام این مهارت‌ها (و خیلی بیشتر) را در بسته تخصصی ادمین اینستاگرام آموزش داده‌ایم، آن هم به زبان ساده و از قدم اول.

برای یادگیری و استفاده از آموزش‌های این دوره، تنها داشتن موبایل کافی است. خوبی ادمین شدن این است که بازار خیلی خوبی در ایران دارد. می‌توانید آنقدر درآمد خوبی به ریال داشته باشید که شما را از درآمد دلاری هم بی‌نیاز کند.

۳. درآمد دلاری با فریلنسری بین‌المللی

به دنبال یک راه قطعی برای درآمدزایی به دلار هستید؟ کارهای فریلنسری شما را به درآمد دلاری تضمینی می‌رسانند. مهارت‌هایی مانند برنامه‌نویسی، تولید محتوا، طراحی و گرافیک، طراحی وب، ترجمه (به زبانی غیر از فارسی) و کپی‌رایتینگ برای فریلنسرشدن مناسب هستند.

کسب درآمد دلاری با فریلنسری

اگر به زبان انگلیسی تسلط خوبی دارید، می‌‌توانید با ثبت نام در سایت‌های فریلنسری مانند Freelancer یا Upwork کارهایی با درآمد دلاری پیدا کنید. تحریم‌ها روند ثبت نام در این سایت‌ها و دریافت پول را کمی پیچیده کرده‌اند، اما این کار غیرممکن نیست و افراد زیادی از این راه درآمدزایی می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب دیگر ما را بخوانید که در آن سیر تا پیاز فریلنسر شدن را گفته‌ایم.

۴. فارکس و معاملات ارزی

راه بعدی که شما را به درآمد دلاری می‌رساند، فعالیت در بازارهای مالی است که تجهیزاتی جز گوشی موبایل و اینترنت نیاز ندارد.

فارکس (Forex) از معتبرترین بازارهای مالی است و در آن، یک ارز در مقابل ارز دیگر معامله می‌شود (مثلا یورو در برابر دلار). این بازار مانعی برای فعالیت ایرانیان ندارد، اما نوسانات زیاد این بازار، ریسک معاملات را بالا می‌برد. بنابراین قبل از معامله در فارکس، به خوبی درباره آن مطالعه کنید و از حرفه‌ای‌ها راهنمایی بگیرید تا ضرر نکنید.

کسب درآمد دلاری با ترید کردن

برای کسانی که معاملات ارزی (تریدکردن) را دوست دارند، گزینه‌های بیشتری روی میز است. ترید ارزهای دیجیتال (کریپوتوکارنسی‌ها) راهی مناسب برای کسب درآمد دلاری است، البته برای افرادی که علم آن را دارند. اگر تازه‌کار هستید سراغ ارزهای معتبرتر (مانند بیت‌کوین) بروید که ریسک ضررشان کمتر است.

به هرحال اگر انتخابتان برای درآمد دلاری ترید کردن است؛ باید:

  • سرمایه اولیه داشته باشید
  • روش خرید و فروش ارزهای دیجیتال را بدانید
  • تحلیل نمودارهای قیمت و روند تغییرات را یاد بگیرید
  • اخبار جهان و رمزارزها را دنبال کنید
  • یک کیف پول (والت) دیجیتال بسازید
  • صرافی معتبری برای نقدکردن پولتان انتخاب کنید

۵. درآمد دلاری تضمینی با آموزش

اگر در زمینه‌ای حرفه‌ای هستید، بهترین راه کسب درآمد دلاری برای شما آموزش است. حتما سایت‌های ایرانی که دوره‌های آموزشی می‌فروشند را دیده‌اید. خب سایت‌های بین‌المللی هم برای این کار وجود دارند.

درآمد دلاری با آموزش

یکی از شناخته‌شده‌ترین سایت‌های آموزشی Udemy است که دوره‌های آموزشی متنوعی از برنامه‌نویسی و تجارت گرفته تا عکاسی و موسیقی در آن عرضه می‌شوند. برای اینکه مشتریان خارجی دوره را بخرند، باید به زبان انگلیسی (یا یک زبان پرمخاطب مثل عربی) آموزش بدهید.

 

دوره‌ آموزشی شما باید روان، قابل فهم و جذاب باشد و پاسخ نیاز کاربران را بدهد. هرچه کیفیت صدا و تصویر بهتر باشد، رضایت کاربران هم بیشتر خواهد بود. مثل روش‌های دیگر، درآمد دلاری حاصل از این کار را هم می‌توانید به کمک سایت‌های واسطه نقد کنید.

۶. آموزش زبان

مهارت خاصی به جز زبان بلد نیستید؟ اشکالی ندارد، باز هم راهی برای رسیدن به درآمد دلاری دارید. سایت‌ Preply یک پلتفرم بین‌المللی است که می‌توانید در آن زبان آموزش بدهید.

پس از ثبت نام در این سایت و ایجاد یک پروفایل کاربری، افراد می‌توانند شما را به عنوان معلم خود انتخاب کنند. کلاس‌های آموزشی آنلاین برگزار می‌شوند و ممکن است تک نفره یا چندنفره باشند.

با برنامه‌ریزی برای کلاس و فراهم کردن یک دوره‌ی آموزشی جذاب، تعداد زبان‌آموزان‌تان بالا می‌رود و درآمد بهتری خواهید داشت. تقریبا ۳۰ درصد از درآمدتان، به عنوان کارمزد به سایت می‌‌رسد و ۷۰ درصد به جیب خودتان می‌رود.

۷. دراپ شیپینگ

در دراپ شیپینگ (dropshipping) شما با یک تامین‌کننده قراردادی تنظیم می‌کنید. بعد یک فروشگاه آنلاین می‌سازید و با تولید محتوا، مشتری جذب می‌کنید.

وقتی مشتری کالایی می‌خرد، سفارش به تامین‌کننده ارسال می‌‌شود و کالا برای او ارسال می‌شود. این یک معامله‌ی دوسر سود است: تامین‌کننده محصولش را بدون هزینه‌ی تبلیغات می‌فروشد و شما هم بدون دادن هزینه‌ی انبار یا تولید، از فروش سود می‌برید.

معمولا دراپ‌شیپینگ با همکاری تامین‌کننده‌های خیلی بزرگ مثل آمازون و علی بابا انجام می‌شود و بخشی از سود هر سفارش به شما خواهد رسید.

۸. فروش کتاب الکترونیکی در آمازون

کالاهای فیزیکی تنها چیزی نیستند که می‌شود در آمازون فروخت. شما می‌توانید کتاب‌های صوتی و الکترونیکی (به هر زبانی) بسازید و در آمازون آپلود کنید. بابت هر دانلود، آمازون مبلغی به حساب شما واریز می‌کند.

درآمد دلاری با فروش عکس و ویدیو

۹. درآمد دلاری با فروش عکس و تصویرسازی

اگر عکاسی یا تصویرسازی بلدید، می‌توانید کارهایتان را در سایت‌هایی مثل Shutterstock، Drrrible یا Freepik برای فروش بگذارید. هرکسی بخواهد از کارهای شما در سایت یا محتوایش استفاده کند، آن را از سایت می‌خرد و سایت بخشی از پول را به شما می‌دهد.

۱۰. کسب درآمد دلاری با فروش ویدیو

فروش ویدیو هم مثل فروش عکس، می‌تواند شما را به درآمد دلاری برساند. افراد زیادی برای تولید محتوا به قطعات ویدیویی خام نیاز دارند و حاضرند برای دانلود این ویدیو‌ها پول بدهند.  Adobe Stock و Shutterstock از سایت‌هایی هستند که می‌توانید قطعات ویدیویی (فوتیج) را برای فروش در آن بارگذاری کنید.

درآمد دلاری با فروش پلاگین وردپرس

۱۱. کسب درآمد از فروش قالب و پلاگین وردپرس

اگر برنامه‌نویسی به زبان وردپرس بلدید، ساخت و فروش قالب و افزونه‌های وردپرس، پیشنهادی عالی برای رسیدن به درآمد دلاری است. این روش سرمایه اولیه نمی‌خواهد، اما باید کارتان خوب باشد و محصولی جذاب تولید کنید.

سایت‌هایی مثل ThemeForest ،Elegant Themes و StudioPress برای فروش پلاگین و قالب وردپرس مناسب هستند.

۱۲. درآمد دلاری با ساخت و فروش بازی

این راه هم برای برنامه‌نویسانی که به ساخت بازی علاقه دارند مناسب است. اگر یک بازی جذاب و هیجان‌انگیز بسازید، می‌توانید آن را مستقیما از پلتفرم‌های فروش بازی بفروشید و به درآمد برسید.

راه دیگر این است که بازی را در سایت‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور برای دانلود بگذارید و از طریق تبلیغات یا خرید درون برنامه‌ای، درآمد دلاری داشته باشید.

۱۳. درآمد دلاری از گوگل ادسنس

احتمالا برایتان پیش‌آمده سایتی انگلیسی زبان را باز کنید و با تبلیغات مختلف در گوشه‌ و کنارش مواجه شوید. این یک روش کسب درآمد از طریق سرویس گوگل ادسنس است.

مدیران سایت جایگاه‌های تبلیغاتی خود را در اختیار گوگل می‌گذارند تا تبلیغاتش را نمایش بدهد و گوگل هم در ازایش پول می‌پردازد.

گوگل ادسنس یک راه خوب برای پول درآوردن است اما نه برای سایت‌های ایرانی. اولا امکان ثبت‌نام ایرانی‌ها در این سرویس وجود ندارد. حالا فرض کنیم با کمک سایت‌های واسطه یا آشنایی خارج از ایران توانستید در این سرویس ثبت نام کنید. سایت‌های فارسی اصلا مخاطب تبلیغات خارجی گوگل نیستند که بخواهد بابتش پولی به شما بپردازد.

شاید در آینده تغییراتی در این سرویس به وجود بیاید که استفاده از آن را برای ما ایرانی‌ها ممکن کند. اما در حال حاضر کسب درآمد دلاری از گوگل ادسنس در ایران ممکن نیست.

درآمد دلاری با بازی کردن

۱۴. درآمد دلاری با بازی کردن

درآمد دلاری با بازی شاید وعده دروغ نباشد، اما اصلا منطقی نیست. اگر گیمر هستید یا کار و مشغله‌‌ دیگری ندارید، پول درآوردن از بازی ایده‌ بدی نیست. اما نمی‌توانید به عنوان منبعی برای داشتن درآمد مداوم به آن فکر کنید.

سایت‌هایی مثل Swagbucks در ازای انجام کارهایی مثل شرکت در نظرسنجی، تماشای تبلیغات یا فیلم به شما پول یا کارت هدیه می‌دهند. کارت هدیه برای خرید در سایت‌هایی مثل آمازون است. شاید نتوانید کالایی با آن بخرید اما می‌توانید از این کارت‌های هدیه برای خرید اشتراک سایت‌های خارجی استفاده کنید.

برای رسیدن به درآمد بیشتر از این روش، باید تمام روز برای انجام تسک‌های مختلف این بازی‌ها وقت بگذارید. 

پول درآوردن از این بازی‌ها وقت‌گیر است و در نهایت باید برای نقدکردن آن هم درصدی پرداخت کنید. به همین دلیل ما این بازی‌ها را روش خوبی برای کسب درآمد نمی‌دانیم.

اگر بازی کردن را دوست دارید، ما پیشنهاد بهتری برایتان داریم. می‌توانید با تولید محتوا درباره‌ی گیمینگ و استریم‌کردن بازی در یوتیوب، به درآمد دلاری برسید.

۱۵. درآمد دلاری با پاسخ‌دادن به سوالات

سایت‌هایی مانند AskWonder در ازای ثبت‌نام و پاسخگویی به سوالات دیگران به شما پول می‌دهند. پول این کار زیاد نیست، اما به عنوان یک درآمد جانبی کوچک می‌توان به آن فکر کرد.

سختی کار آنجاست که برای این کار باید در رشته‌ای مثل پزشکی، حقوق و… متخصص باشید. پس از ثبت‌نام سایت از شما می‌خواهد مدارک تخصصی‌تان را آپلود کنید.

ضمنا درصورتی که کاربران سایت از جواب‌های شما راضی نباشند، پولی نمی‌گیرید. حالا خودتان ببینید این روش بهینه است یا نه.

برای داشتن درآمد دلاری حتما باید زبان انگلیسی بلد باشیم؟

راستش را بخواهید در بعضی روش‌ها نیازی به حرفه‌ای بودن در زبان انگلیسی ندارید. اما برای بیشتر آنها تسلط بر زبان انگلیسی، کارتان را حسابی جلو می‌اندازد.

درآمد دلاری را چطور دریافت و نقد کنیم؟

شما می‌توانید از طریق حساب‌های بین‌المللی مثل Paypal درآمد دلاری خود را دریافت کنید. البته تحریم‌ها اجازه نمی‌دهند ایرانیان چنین حساب‌هایی داشته باشند.

برای این کار شما دو راه دارید؛ می‌توانید از یک آشنای قابل اعتماد ساکن در خارج بخواهید این حساب را برای شما باز کند یا از خدمات شرکت‌های واسطه‌ای کمک بگیرید. شرکت‌های واسطه‌ای (مانند ایرانیکارت)، با کسر بخشی از مبلغ آن را برای شما نقد می‌کنند.

توصیه ما این است در هر دو مورد به خوبی تحقیق کنید تا دچار زیان نشوید.

و اما قبل از آخر

ممنونیم با ما همراه شدید تا ۱۵ راه برای داشتن درآمد دلاری را بررسی کنیم. امیدواریم در این مطلب پاسخ تمام سوالات‌تان را داده باشیم، اگر هنوز سوالی دارید در بخش نظرات برایمان بنویسید تا پاسخگو باشیم.